Granitowa obwodnica Strzegomia coraz bliżej

17 lipca podczas sesji Rady Miejskiej rajcowie zdecydowali, że gmina Strzegom udzieli pomocy finansowej Województwu Dolnośląskiemu w kwocie 1,5 mln zł na opracowanie dokumentacji projektowej oraz decyzji środowiskowej dla zadania „Granitowa obwodnica – wyprowadzenie transportu górniczego z miejscowości na terenie Gminy Strzegom, Dobromierz i Mściwojów”. Chodzi o długo wyczekiwaną, obecnie priorytetową inwestycję drogową dla miasta.
Temat obwodnicy, która miała powstać w ciągu drogi wojewódzkiej nr 374 i drogi krajowej nr 5 przewija się od przeszło 15 lat w dokumentach planistycznych województwa. Mieszkańcy niejednokrotnie kierowali pisma w tej sprawie oraz zbierali podpisy z poparciem. Kilka lat temu zapowiadali nawet protest z blokadą drogi wojewódzkiej. Teraz pojawiło się światełko w tunelu. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem to jest szansa, że za około 4 lata nastąpi rozpoczęcie budowy.
- Konieczność budowy obwodnicy jest niezbędna, żeby odciążyć Strzegom oraz sąsiadujące miejscowości z intensywnego ruchu samochodowego, w szczególności związanego z transportem granitu z okolicznych kopalń – mówi Zbigniew Suchyta, burmistrz Strzegomia. – Wiem, jak istotna jest ta sprawa dla komfortu życia mieszkańców, dlatego cieszę, że wraz z samorządem województwa dolnośląskiego udało nam się dogadać w tej sprawie. Podziękowania kieruję w kierunku zarządu województwa dolnośląskiego oraz wicemarszałka Tymoteusza Myrdy za wsparcie i decyzję w sprawie tej inwestycji - dodaje burmistrz.
W trakcie wizyty terenowej zarząd województwa przekonał się o słuszności tej sprawy oraz o skali problemów mieszkańców gminy, z której co roku wywożonych jest 4 mln ton kruszyw. Dzięki temu możliwe było przekonanie sejmiku województwa o pilnej potrzebie wykonania projektu i decyzji środowiskowej obwodnicy.
Granitowa obwodnica wyprowadzi transport górniczy nie tylko z terenu gminy Strzegom, ale także Dobromierz i Mściwojów, co daje ponadlokalny charakter inwestycji. Jedna z koncepcji przebiegu obwodnicy mówi o szlaku rozpoczynającym się od skrzyżowania drogi wojewódzkiej 374 w kierunku na Stanowice - Olszany i dalej w stronę Stawisk. Droga biegłaby za Stawiskami, pomiędzy Żelazowem a Kostrzą, następnie pomiędzy kamieniołomem „Zimnik 1” i „Zimnik 2”, aż do Siekierzyc. Zaproponowano także różne warianty włączenia istniejących dróg lokalnych do nowo projektowanej obwodnicy.
ORIENTACYJNY PLAN PRZEBIEGU OBWODNICY
ORIENTACYJNY PLAN PRZEBIEGU OBWODNICY





Komentarze
Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy